Litt av hvert

Dette blir litt av hvert. Bildene mine, meningene mine, ting som interesserer meg, provoserer meg eller engasjerer meg.



torsdag 14. februar 2013

Mye kjekt på internett.


Det er mye kjekt man kan komme over på internett, om man bare vet hvor man skal gå.

Jeg tenkte jeg kunne tipse om det jeg synes er bra, og tar gjerne imot tips fra andre.

Er man glad i å lese, eller kjenner noen som er, kan jeg anbefale å melde seg inn i bokklubbene.no.
Man får et gavekort på 1000 kroner man kan handle for, man må kjøpe 3 bøker (til full pris, jeg ser at enkelte av de samme bøkene gjerne er på salg, men dog) og så kan man også handle andre varer, som de også har et stort utvalg av. Bokklubbene består dessuten av flere klubber, man får gjerne invitasjon om å melde seg inn i en eller to klubber til, for tiden er jeg med i 3, har fått 1000 å handle for i alle klubbene, og det eneste man binder seg til er å være medlem i ett år, og man må avbestille en bok ca. hver 3. uke om man ikke vil ha den. 

Får man en bok man har glemt å avbestille er det ingen krise, for så lenge man betaler for boken kan man returnere den gratis, og pengene man har betalt har man til gode å handle for. Bøker sendes portofritt, og de er (så godt som) alltid billigere enn på butikk, dessuten er det ofte salg, og billige bøker. Mottar man nyhetsbrev får man gjerne gavekort for det, og i dag fikk jeg plutselig mail om at jeg kunne velge meg en gratis bok, dette får man visst to ganger i året, når man er påmeldt nyhetsbrev. 
Andre ganger dukker det plutselig opp et gavekort på f.eks 50 kroner man kan handle for. Og når julen nærmer seg, kan man sitte i ro og mak og bestille julegaver til hele slekten, og bøkene kan byttes om mottaker ikke er fornøyd, utvalget er enormt.

Jeg har vært medlem i mange år, og ser ingen grunn til å melde meg ut.

Et annet bra tilbud til de som er glad i bøker er ordflyt.no. Her har man mulighet til å høre en masse lydbøker gratis over nett, og mange andre bøker kan man kjøpe her. Mange av de gamle klassikerne kan man som nevnt høre gratis, jeg hørte nylig gjennom både «Den hemmelighetsfulle øya» og «En verdensomseiling under havet» av Jules Verne, bøker jeg en gang har lest, men det er lenge siden, og det var hyggelig med et gjenhør. 

Når det kommer til klær, kan jeg anbefale Zalando.no. Her har de et enormt utvalg av klær og merker, og det geniale er at man får det tilsendt gratis, og kan returnere det gratis, så er man av typen som ikke liker å gå i klesbutikker er dette et bra alternativ.

Musikk pleier jeg å handle på cdon.no. Jeg vet ikke om det er det billigste stedet, men jeg synes de har greie priser og bra utvalg.

Å handle på utenlandske nettsteder gjør jeg jo også av og til, men her gjør ofte porto, og tollsatser såpass mye at det koster mer enn det smaker. 

Vel, det var en start, så får jeg se om jeg kommer på noe mer etter hvert..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar