Litt av hvert

Dette blir litt av hvert. Bildene mine, meningene mine, ting som interesserer meg, provoserer meg eller engasjerer meg.



onsdag 18. januar 2012

Sharon Bolton igjen.

Jeg ligger litt etter med bokanmeldelsene mine, jeg har både lest bøker og hørt lydbøker jeg burde ha skrevet noe om, så jeg får vel komme i gang..

Først ute er Sharon Bolton. Jeg skrev tidligere om den første boken jeg leste av henne, som var en svært positiv overraskelse, nå har jeg lest en til, den heter «Oppvåkning»


Sharon Bolton har den samme evnen som Jo Nesbø og Stieg Larsson har til å skape spenning og holde på den, noe som ikke er så mange forfattere forunt. Også denne boken var vanskelig å legge fra seg, handlingen var kanskje ikke helt realistisk, men likevel innenfor det akseptable.

Bokens hovedperson er veterinæren Clara, en tilbakeholden kvinne, mye grunnet et stygt arr i ansiktet, som har bosatt seg på landet, og som jobber med skadde, ville dyr. Da mange slanger dukker opp i landsbyen, på merkelige steder, og mennesker begynner å dø av slangebitt, blir Clara involvert i saken, og begynner å gjøre undersøkelser på egenhånd. Mye skjer, alltid vanskelig å fortelle uten å si for mye, det jeg kan si er at jeg kan anbefale denne forfatteren, som merkelig nok er ganske ukjent, det var litt vanskelig å finne denne boken, ikke hadde de den på biblioteket heller.

Liker du krim er dette virkelig å anbefale!

Her kan du finne den.
Eller brukt her

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar