Litt av hvert

Dette blir litt av hvert. Bildene mine, meningene mine, ting som interesserer meg, provoserer meg eller engasjerer meg.



torsdag 4. august 2011

Heksejakten

Jeg hadde tenkt at jeg snart kunne skrive om noe mer hyggelig på bloggen min, nå etter all denne terroren og påfølgende aktiviteter, men heksejakten eskalerer jo bare, så hva skal man si?

Jakten på bloggere som deler synspunkt med ABB er i full gang. Vel, vel, de får ta seg ut, hva tror man at man oppnår med dette? Er det de som deler hans moderate holdninger man tenker på, jeg får jo inntrykk av det, siden han hevdes å ha vært moderat på nettet. Selv den mye omtalte Fjordmann er jo en fredelig mann etter hva jeg har lest. Men det er vel ingen hjelp i å ha fremstått som moderat på nettet i disse dager.
Noen har vel og i fortvilelsen og i kampens hete tatt litt hardt i i sine formuleringer, men tror man virkelig at det er en utbredt mening at denne horrible måten å reagere på er mer akseptert i dette miljøet enn i andre?

Håper for øvrig at de samtidig stikker en tur innom andre nettsteder, hvor det faktisk oppfordres til vold, under fullt navn.
Før terroraksjonen ble det i Sverige, fra to politikere fra Venstrepartiet, oppfordret til å skyte den kjente kommentatoren Per Gudmundson. Han er en av de få der borte som våger å tale PK-eliten midt imot.
Saken ble henlagt, det var jo bare skrevet på spøk, det var jo bare «morsomt».
Bør man gå dette miljøet etter i sømmene, finnes det tikkende bomber i Venstrepartiet som snart vil gå av?

Og hva med å sjekke ut hva som foregår blant islamistene når man først er i gang. Her er omtalt en diskusjon på facebook, hvor den hyggelige, unge mannen mener man bør gi ut «ak 47 og m16 til muslimer, sånn at de kan ødelegge dem»

Og reaksjonen «forstås» av selveste forstander Basim Ghozlan, som dog mener man helst bør bruke andre metoder når man skal gjøre andre mennesker om til muslimer. Basim har tidligere hevdet ting som « Ord som drepe, slakte og knuse, kan være ” kose-ord” på arabisk.» om Hamas barne-tv som oppfordrer til drap på jøder...

Det er viktig å huske på at dette er en debatt på facebook, under fullt navn, hvor man skulle tro man ville moderere seg noe.

Den hyggelige unge mannen gir seg ikke, han sier også: «Og det er bra de mobber de ungene. Det skaper frykt og terror i neste generasjon kuffars hjerter! Takk til Allah, denne generasjonen fikk smake litt saus etter Manhattan» Han hevder og at han har snakket med mange muslimer om dette som sier seg enige med ham.

Dette foregår på facebooksiden til konvertitten Linda Alzaghari, som ikke synes det var grunn til å kritisere innleggene, men derimot var rasende over at det som stod der kom ut.

Alzaghari leder for øvrig den statsstøttede tenketanken minotenk.

Men det som virkelig er opprørende å lese i dag er at nå går Erna Solberg ut og sammenligner situasjonen med forfølgelsen av jødene på 30-tallet.

Jødene, som er en etnisk folkegruppe, sammenlignes med noe som ikke er en folkegruppe, men en gruppe som har valgt en felles tro og ideologi. Allerede der bommer hun for første gang.
Jødene som levde sitt fredelige liv, ikke toppet hverken voldtekts eller andre kriminelle statistikker, ikke truet Vesten med krig, ikke truet utvalgte enkeltmennesker i Vesten så de måtte leve med politibeskyttelse, og som så ble utsatt for vår tids verste masseutryddelse, sammenlignes med den gruppen i dag som i størst grad hetser og forfølger, ja nettopp...  jøder.

Eh Erna, hva driver du med? Vet du hvordan jødene behandles i dette landet, i dag? Så du ikke reportasjen til Tormod Strand, leste du ikke rapporten som dokumenterte det samme?

Islamkritikere er først og fremst kritiske til islam; ideologien, hatet, undertrykkelsen, tvangen, hetsen mot jøder og homofile, menneskeforakten, voldsforherligelsen, straffemetodene, spesielt for det vi ikke vil regne som forbrytelser. Det er ikke det enkelte mennesket man er imot. Selv om jeg forakter islam og alt den ideologien står for, hindret det oss ikke fra å invitere 3 iranere som var på besøk på jobben hjem på besøk. Vi var forberedt på at de var litt sære i kosten, stor ble derfor overraskelsen da det viste seg at de, ja de spiste hva som helst de... Men i utgangspunktet var de for oss altså muslimer, og jeg gir alle mennesker en sjanse til å vise hvem de er. I løpet av kvelden, hvor vi spiste skinkepizza og drakk amerikansk øl, hevdet de at de var mye mindre muslimske enn oss, de hatet islam. Men siden de faktisk bodde i Iran og skulle hjem igjen var de jo offisielt muslimer og kunne lite gjøre med det, det er jo som nevnt dødsstraff for å konvertere fra islam, og i Iran vet man at de mener alvor. Trist å tenke på hvilket liv disse hyggelige og sympatiske menneskene må leve mot sin vilje, de hadde fortjent friheten, for de ville ha satt pris på den.

Jeg har jo tenkt på hva reaksjonen ville blitt om bombemålet var den israelske ambassaden, og om det var jødiske skolebarn som var blitt beskutt.
Ville alle de som har vært så kritiske til Israel, og dratt alle jøder med seg i dragsuget, siden mange ikke ser ut til å forstå den store forskjellen mellom å være jøde og israeler, gått i seg selv og sett på hva de hadde sagt? Hvordan de demonseirer et helt folk, hvordan de oppfordrer til hat mot et helt land, for forsvarspolitikk som for dem er helt nødvendig?

Jeg tror IKKE det nei, at det da hadde vært tema å sjekke ut hvem som har rakket ned på Israel og jøder spesielt, for da måtte man ha gått i seg selv både i media og i politikken, og DER går nok grensen.

Erna har sagt sitt, nå vet vi hvor vi har henne. Hun er leder for Høyre, og i mine øyne er hun ekstrem, så får vi vel konkludere med at hun er høyreekstrem hun også. 
Velkommen i båsen Erna!

13 kommentarer:

  1. Når det gjelder ord som "egentlig ikke betyr det de sier". Ett ord:

    - Taqiyya.

    Taqiyya må taes på alvor. Gå gjerne til deres egne skrifter, og se ha som står der, og hva enkelte kulturer forholder seg til.

    Hvis de skal avansere ideologien her i Vesten, må de bruke taqiyya. I det minste av og til. Ellers ville de bli gjennomskuet med en gang.

    SvarSlett
  2. - Erna. Vi har henne nå!

    Ikke overraskende når det kommer til stykket. Er nå Høyre det nye islampartiet? Ett av dem?

    SvarSlett
  3. Takk for bloggen din, B!

    Det er langt mer givende å lese bevisste personers betraktninger enn å bruke tid på ustanselig indoktrinering fra de store massemediene!

    Tror flere og flere vil finne hverandre i slike meningsutvekslinger på blogger. Og ikke minst, finne støtte i dette.

    Det synes som om avstanden mellom Ap-dynastiet og de etablerte partiene, på den ene siden, og folket på den andre, øker.

    Man ser det samme i hele den vestlige verden. Folk blogger, og mener det samme som vi gjør her. Oppfordrer samtidig alle til å ta en titt innom andre lands blogger, eller blogger på andre språk.

    Er glad for å ha funnet din blogg, og gleden er desto større fordi du har språket i din makt, og formulerer deg både forståelig for folk flest og med humor.

    Hold frem som du stevner, B!

    SvarSlett
  4. Noe hyggelig

    Mer enn noen gang er det livsviktig å finne noe å glede seg over. Mismot og pessimisme må ikke ta overhånd!

    I Israel fester de mer enn noengang når det bombes som verst. De - og heller ikke vi - har ingen garanti for hvor lenge det varer.

    Derfor skal vi finne glede i de små og store ting, som katters hekkeløp og geiters hang til å feste seg på linsen.

    Søk til kunst og kultur. Lag fest, stor eller liten.

    SvarSlett
  5. Jeg kjenner til taqiyya, det å ha lov til å lyge når det gavner islam, og det forekommer nok ganske ofte. Men det er alltid vanskelig å si når noen lyger, om man ikke kan ta dem på direkte faktafeil, men da "misforstod" man vel, eller "trodde", eller "visste ikke" osv.
    Høyre har lenge smisket med muslimske velgere, de er jo også flere enn jødene, så det svarer seg nok bedre.


    Kjekt at noen liker bloggen min! :-)

    Tanken bak Hummer & kanari var å skrive om både dagligdagse ting, morsomme ting, og politikk, alt som faller meg inn, opptar meg, engasjerer meg og er en del av mitt liv.

    Jeg liker å ta bilder, så tanken var å vise en del av dem, selv om det ikke blir så ofte, jeg har skrevet om alt fra hattehyller, klær, irriterende duppeditter, dyr, turer, osv. du finner en del av det under "hverdagsliv"

    http://hummer-kanari.blogspot.com/search/label/Hverdagsliv

    Takk for hyggelige ord! :-) Ja vi bør feste mens vi lever, vi bør feire livet, som du sier, man vet ikke hvor lenge det varer. Jeg fikk en sjokkert mann hjem i går som var nummeret fra å frontkollidere med en maniac i 150 km/t i en sving, galskapen kan være like rundt hjørnet og ramme blindt, man er aldri trygg.

    SvarSlett
  6. Uff! Der fikk dere en ubehagelig påminnelse.

    Bak en kake og lag fest i stua:-) Feir at han kom hjem like hel som da han dro.

    Ja, igjen, jeg synes du har en fin blogg, med vellykket blanding av seriøsitet og letthet.

    1354

    PS Så også at du hadde lagt inn noen ord på document. Der snakkes det også, ser jeg etter mine ord over her, om å finne frem til positive ting. Livet leves nå.

    DS

    SvarSlett
  7. Her kan det umiddelbart virke som om Erna og Høyre, har akseptert og innlært en frase fra Det muslimske broderskap.

    Lars Gule er også en av dem som terper på denne frasen, som ellers er mye brukt over landegrensene for å skape et inntrykk at igjen er "de" ofre.

    Faktisk er vel dette en del av kampanjen som har pågått en stund nå, om å gjøre dem til ofre nummer 1 i verden for å presse jødene ned fra statusen som forfulgt og offer for holocaust. Samtidig drives det jo stadig forsøk på omskrivning av historien, slik at det i den fremtidige historien de, og dhimmier, skal fortelle, ikke har vært noe holocaust å nevne. Mens allah-tilbederne, de, derimot, de er de virkelige ofrene!

    Ved å fokusere på dem som offer, de såkalte nye jødene, så slipper man også å snakke om, og de tar opp plass, slik at det ikke blir tid til å snakke om dem som hver dag faktisk blir forfulgt nettopp av "de nye jødene", ikke minst kristne, koptere i Egypt for eksempel. Kristne i Pakistan er et annet "nærliggende" eksempel.

    Norske regjeringspolitikere og nå Høyre, leder an, som nyttige idioter - og bidrar til å opphøye denne gruppen til en status der det skal bli enda flere grunner til å vike for dem, og nordmenn må etterhvert finne seg å stille i annen rekke.

    Urovekkende at også Høyre er med som nyttige idioter her. Men det som er bra, er at de har tonet flagg før valget!

    SvarSlett
  8. Det er mye positivt, enig i det. Vi får sette pris på alt det som er bra. :-)

    Ja islamofobi-retorikken fungerer som planlagt. Selv da det ble lagt frem en rapport om det voldsomme jødehatet, klarte noen fra det muslimske miljøet å hevde at det var de som var de virkelige ofrene, det nytter hverken med fakta eller at man observerer med egne øyne hva som skjer.

    Høyre har vært uaktuelt for meg lenge, nettopp på grunn av den naive innvandringspolitikken også de fører. Jeg så at det store spranget til Ap denne uken så ut til å ha rammet Høyre verst i en meningsmåling, det forundrer meg ikke, jeg har alltid sett på de to partiene som ganske like, selv om de ikke vil innrømme det selv.

    Jeg tror ikke den murringen man så i store deler av det norske folk før terroraksjonen har lagt seg, tvert i mot tror jeg den er minst like kraftig som før, om ikke mer, etter all hetsen man har hørt siste uken.
    Ikke ble man hørt før, og enda mindre skal man høres nå, man burde vel skamme seg over å ikke ha endret mening.

    SvarSlett
  9. Bra skrevet, takk til deg for det. Jeg har nylig oppdaget bloggen din og du får frem det du skal :)

    Når det kommer til Ali Baba og vennene hans på facebook, så vil Magnus Marsdal sikkert finne en løsning for de. Ali har retten på sin side må vite, fordi ett eller annet. At det legges opp nærmest ordrett at man bør skyte folk spiller ingen rolle. Det er din feil likevel B når alt kommer til alt. Skjønne det den som kan..

    Erna? Den nye høyresiden ligger snart hos ap. Tenk det, når ap blir det mest blå vi har! Hjelp..

    SvarSlett
  10. Hva har PST tenkt å gjøre med internetmennesker som deler ABBs synspunkter på islamisering og masseinnvandring? Fengsle oss? Ja, kom bare å ta meg, PST! Nå har NAV kjøpt opp en 110 kvm leilighet i oppgangen min. Snart kommer vel en somalisk 11-barns familie. Like bra å gå i fengsel.
    Erna burde brukt sin energi på et helsestudio i stedet for å ordbærsje jødehat. Var det jøder som truet med å drepe deg, Erna? Eller var det et mulla krek fra "the religion of peace".
    Jeg skammer meg over at jeg var medlem i unge høyre som ung og dum.
    Hopp opp i hornet til Willoch, du Erna, hvis du får plass!

    SvarSlett
  11. Takk for det "Jeg lurer".

    Ja det er nok, på en eller annen måte, min feil, siden jeg bare ønsker å leve i fred og trygghet i det landet, det samfunnet og den kulturen jeg kjenner og setter pris på.

    Hva man skal gjøre med de som deler noen av ABBs synspunkter på samfunnet kan man jo lure på ja.

    For det er jo så mange der ute som har tenkt i samme baner, selv om den løsningen han så for seg er noe som ingen normale mennesker ville konkludert med.

    Det har jo aldri vært stuereint å påpeke dette, det blir enda vanskeligere nå, men alt blir en vane, også det å være en uspiselig underkaste.

    Jeg tror nok at Høyre vil tape på dette utspillet, folk flest skjønner mer enn mange politikere liker å ta inn over seg.

    SvarSlett
  12. Veldig bra skrevet, men det virker som om all kritikk av hvordan venstresida durer frem faller for døve ører. Ikke at akkurat det er noe nytt... *oppgitt*

    SvarSlett
  13. Takk for det! Nei alt er som før, man har bare fått enda mer blod på tann i sin iver etter å være de eneste med rett til å uttale seg, og bedrive sensur av andres meninger.
    Jeg lurer bare veldig på hvordan i alle dager de kan være så skråsikker på at det er "de andres" ansvar det som skjedde, at det ikke er deres egen retorikk, eller deres egen politikk som er hovedgrunnen til at noen kan bli så hinsides at de i det hele tatt kan tenke slike tanker.
    For å gjennomføre det trenger man dog noe mer; en person uten skrupler og empati.

    SvarSlett