Litt av hvert

Dette blir litt av hvert. Bildene mine, meningene mine, ting som interesserer meg, provoserer meg eller engasjerer meg.



fredag 8. juli 2011

Feriemodus

Man befinner seg i feriemodus.

I år ble det ikke bestilt utenlandstur, vi regnet, noe optimistisk, med at det ville bli en fin sommer hjemme, så man kunne ta seg båtturer med bading og fiske, bedrive soling og grilling på terrassen, samt lignende, avslappende sommeraktiviteter.

Så langt kan man vel si at det ikke helt har slått til. Første ferieuke ble tilbragt på jobb, da det var så dårlige meldinger at jeg ikke så noe poeng i å være hjemme og drive dank mens irritasjonen over været tok feriegleden fra meg.
Mandag var det meldt så fint vær at vi droppet den planlagte handleturen til nærmeste by, man vil jo ikke kaste bort en fin dag når den først skulle dukke opp heller, men så vi noe til solen den dagen tro? Eh, nei.

De neste dagene ble dog ikke så verst, men siden vi hadde fått låne en hytte på fjellet var ungene rimelig giret på å komme seg opp der, det som holdt oss igjen var relativt fine meldinger hjemme, som delvis slo til sånn i ny og ne, og elendige meldinger til fjells.
Men omsider kom vi oss av gårde. Og vi dro fra sol og kom opp til regn, du må ikke tro at de udugelige meteorologene bommer den veien nei.

Men i dag våknet jeg til sol, O lykke. Så selv om klokken bare var 8 hadde jeg ikke samvittighet til å sove bort den nydelige morgenen, som ble tilbragt utendørs med frokost, en kopp te og en bok.

Så var det ut på tur. Ungene ville bade, alt annet enn badeland var selvsagt utenkelig, og hvem traff vi vel på veien? Jo, flokk på flokk med geiter.

Geiter er fantastiske dyr, sjarmerende og flotte, skikkelig sosiale og snille, de hadde nok håpet at vi hadde noe godt å by dem, men ingen sure miner over den elendige serveringen, og de stilte velvillig opp for fotografering, og litt kos. Den som kunne tatt med seg hjem en sånn en!

Så dagen ble tilbragt med geiter, badeland og spa. Ikke så verst å ha ferie, selv om man ikke kommer seg til varmere strøk og man  ellers fortviler over at meteorologene ser ut til å ha skulket annenhver forelesning og ikke aner hva de baler med....
Så lurer du kanskje på hvorfor det ikke er bilder av geiter her?

Kameraet er jo fullt av bilder, men kabelen ligger fint hjemme og venter, alt kan man jo ikke huske på heller, men med tid og stunder dukker det nok opp noen biler av noen geiter her skal du se.

God sommer og god ferie til alle der ute!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar