Litt av hvert

Dette blir litt av hvert. Bildene mine, meningene mine, ting som interesserer meg, provoserer meg eller engasjerer meg.



onsdag 11. mai 2011

Verden tusler videre..

Det er ikke mye sympati å hente for travle tider, verden surrer og går som aldri før, og man sliter med å henge med i hva som skjer.

Det nyeste nye ser ut til å være at Norges forferdelige bidrag til Melodi Grand prix (jeg snakker ikke om damen men om sangen) røk ut. Jeg griner ingen tårer over det, tvert imot, det skal bli godt å slippe å høre den sangen særlig mye mer fremover, jeg fattet ikke hvordan "vi" kunne velge den. Grand prix ble jeg ferdig med en gang i tenårene, men man slipper jo ikke klar, våre kjære «aviser» ser det jo som sin store plikt å fortelle oss alt vi ikke vil vite om prinsebryllup og Grand prix opp og i mente, så jeg vet mye mer enn jeg ønsker å vite, bare ved å skumme overskriftene.

Så fikk jeg med meg at vår statsminister er blitt særdeles høy på pæren. Det er ikke bare Jonas Gahr Støre og Gry Janniche Jarlum som skal få være høy på seg selv i dette landet, nå joiner altså også Jens dem. Kongen stakkar, skal ikke engang få gjøre det kongen er til for lenger, som å dele ut medalje til falne soldater, for det vil Jens gjøre, sykemeldt eller ei. Det interessante var den unisone reaksjonen fra det man må kalle hele det norske folk. (95 %, dvs alle unntatt de som stemmer SV) Man ble rasende på kongens vegne, jeg har ikke hatt inntrykk at at kongefamilien har klart å holde oppe populariteten sin etter de siste års eskapader blant enkelte av kongefamiliens yngre garde, men kongen, han har man respekt for. Og dette var virkelig et slag i ansiktet på både kongen og det norske folk.
Og så i et valgår da Jens, har du ikke bedre vett?

Så hører jeg at Palestinakomiteen har laget en underkomite av «Boikott Israel» som de har kalt «Boikott Saudi-Arabia». De kunne ikke lenger være bekjent med å kun fokusere på Israel i enhver sammenheng, når så mange andre stater er så mye verre, så dette er et lite forsøk på å utvide sin horisont en smule.
Grunnen er selvsagt dråpen som fikk begeret til å flyte over, den store nyhetssaken om de grusomme tilstandene i dette landet, der saudiske menn importerer unger, helt ned i 3-5 års alderen fra nabolandene som de misbruker på det groveste og holder som slaver, før de kaster dem fra seg som boss når de kommer i tenårene. Uten at myndighetene løfter en finger for å stoppe dette. 

Hvor groteskt! Ikke rart både Dagbladet og VG og alle norske aviser prioriterte denne saken på førsteplass, foran bryllup og Grand prix, for dette er jo sjokkerende nyheter.

Har du ikke hørt om dette tenker du? Nei selvsagt har du ikke det, det var nemlig fri fantasi, det er jo lov å drømme... Det vil si, saken fra Saudi-Arabia var reell nok, men våre største aviser så ingen grunn til å slå den opp, Aftenposten hadde den men ikke de andre så vidt jeg har sett eller kan søke meg frem til, og at Palestinakomiteen ville finne på å boikotte Saudi-Arabia... Ha, ha, HA, dream on!!
Det er jo ikke en eneste jøde i Saudi-Arabia, så hvorfor i alle dager boikotte dem?

Nei hvorfor bry seg om de mest grusomme brudd på menneskerettighetene begått av islams verste representanter på jord, når noen skal synge stygge sanger i Europa, og verden er full av kjendissladder som bare venter på å bli videreformidlet.

Jeg blir dårlig. 
Er det ikke noe vi kan gjøre? Kan ikke noen starte opp en AVIS, en som formidler nyheter og ikke er en dårlig kopi av Se&Hør? Document.no prøver så godt de kan, men de er bare noen få personer som skriver på frivillig basis, vi trenger en landsdekkende avis med fulltidsansatte journalister, det er for galt at vi er et land med rundt 5 millioner innbyggere uten en eneste skikkelig og nøytral avis.

Men den sure sannhet er at det er nettopp det vi er.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar