Litt av hvert

Dette blir litt av hvert. Bildene mine, meningene mine, ting som interesserer meg, provoserer meg eller engasjerer meg.



mandag 7. mars 2011

Og vi gratulerer....

IRAN!

med plassen i FNs panel for kvinners rettigheter.

Vel fortjent kan Iran nå, dagen før kvinnedagen, (kunne det ha klaffet bedre?), stolt innta sin plass i dette viktige kvinnepanelet.

Nå regner vi med at det skal bli fart i sakene, Iran er landet sitt som vet å kjempe for kvinners rettigheter, så det er ytterst fortjent at de nå kan få vise hva de kan få til, forventningene er skyhøye, men vi regner ikke med å bli skuffet.

Fra før kjenner vi til at Saudi-Arabia allerede er valgt inn i ledelsen for FNs nye organisasjon for ivaretakelse av kvinners rettigheter. Der får Iran en flott partner de kan samarbeide med, vi setter utrolig stor pris på at FN vet å finne slike gode bidragsytere til dette viktige panelet.

Verdens kvinner har mye å være taknemlig for, og vi kan nå tre inn i kvinndagen vel vitende om at våre interesser vil bli ivaretatt.

Det er rett og slett en deilig dag.

Og kan jeg få tipse om en sak man kan begynne med som en liten start?

Hva med å finne ut hvor de 200 millioner manglende kvinnene ble av?

Skulle vel ikke være for mye bry å nøste opp i dette vel?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar