Litt av hvert

Dette blir litt av hvert. Bildene mine, meningene mine, ting som interesserer meg, provoserer meg eller engasjerer meg.



onsdag 30. mars 2011

Boikott meg her...

... og boikott meg der.

Det er den store boikottdagen i dag. Er det Iran som skal boikottes tro? Saudi-Arabia? Nord Korea? Kina?

Nei selvsagt ikke, det er ... bombe!! Israel som skal boikottes i dag.

Det er lite originalitet i valg av land for boikotting må jeg si, det er jo Israel HVER GANG, eier man ikke fantasi i de kretser?

Og siden jeg er så uenig i denne rasistiske boikotten som jeg kan få blitt, i en verden full av kvinneundertrykkende muslimske diktaturer skal man konsekvent mobbe den ene jødiske staten, har jeg tvert imot tenkt å handle israelske varer. Nå var jeg så heldig at jeg kom til å kjøpe israelske poteter på butikken i dag, uten å vite om denne boikottaksjonen, og i går kjøpte jeg digre flotte paprika fra Israel.

Kanskje jeg skal smøre meg inn med min supre Premier-ansiktsmaske i kveld bare for å markere?

Eller handle litt varer på nettet?

Ja det tror jeg jammen jeg må, for å markere min anti-boikott.


Ellers har du kanskje fått meg deg saken om de norske universitetene som takket nei til å la en av verdens mest annerkjente forsvarere og eksperter på jus få slippe til for å holde foredrag på norske universiteter. Grunnen er selvsagt ikke at de ikke har noe å lære av denne mannen, men at han også forsvarer Israel. Ytringsfriheten gjelder ikke for sånne.

Takket være engasjerte studenter som selv tok affære, fikk han likevel holde foredrag et par steder, og les gjerne her hvordan han refser tøyseuniversitetet NTNU i Trondheim for deres useriøsitet og påpeker hva de nå er mest kjent for der ute i den store verden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar