Litt av hvert

Dette blir litt av hvert. Bildene mine, meningene mine, ting som interesserer meg, provoserer meg eller engasjerer meg.



mandag 21. mars 2011

Årets bilde i Sverige

To av vinnerne av årets bilde i Sverige får en til å tenke.

Det ene bildet vinner klassen humor, det andre bildet vinner klassen hverdagsliv.

På mange måter er bildene svært like, og noen vil vel kunne mene at klassene like gjerne kunne vært forbyttet, i alle fall ser man det absurde når bildene plasseres ved siden av hverandre.

Men mens det ene bildet viser en person som er på jobb og kan ta av seg bekledningen og gå hjem og leve et normalt liv, viser det andre et bilde av en som antagelig ikke kan få seg jobb, på grunn av måten man har valgt å leve på....vel, om hun da ikke søker jobb som Mummi-mamma selvsagt, der kan kanskje denne måten å foretrekke å kle seg på komme til sin rett, for man er jo allerede vant til ulempene, varmen og det å snuble rundt uten å kunne se skikkelig.





Så kan man jo la det sige inn over seg at i klassen for "Hverdagsliv" i Sverige i 2011 mener juryen at et bilde av en niqab-kledd kvinne er treffende.

Det sier kanskje litt om hvor "langt" de faktisk har kommet der borte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar