Litt av hvert

Dette blir litt av hvert. Bildene mine, meningene mine, ting som interesserer meg, provoserer meg eller engasjerer meg.



onsdag 9. februar 2011

Det har vært en travel uke...

Siden husets herre dro, ja gjett hvor, jo til Kongo, intet mindre (nå må du ikke blande sammen Kongo og Kongo her, for Kongo er nemlig nabolandet til Kongo, så han dro altså til det ene Kongo, ikke til det andre) så har vi andre i huset måttet klare oss som best vi kan.

Jeg har jo som kjent begynt med drilling, eller heter det det da? Jeg mistenker at det kanskje ikke gjør det, men jeg har altså begynt å bruke drill.
Jeg fikk montert den ene hyllen, og har store planer om å sette sammen den neste, men så ble det så mange andre prosjekter som ble satt i gang.

En ting er jo at jeg må vaske, henge opp, ta inn og legge sammen klær helt alene (eventuelt sammen med tre svært uvillige døtre) og alt annet innen kjedelig husarbeid, jammen er jeg glad for den likestillingen som kom og avlastet oss der du.

Men så kom vi på en lur ide' her en dag. Jeg har i løpet av de siste år hamstret inn ikke lite papir, lim, tau, tape, pynt og dill (jeg vet rett og slett ikke hva alt det der utstyret heter innser jeg nå) til å lage kort med. Det ble så mye (der har dere meg når jeg begynner på en ny hobby) at det ble en kjempejobb å rigge og rydde hver gang det skulle lages kort, så det ble liksom ikke så ofte...

Men når katten er borte som man sier... En tidligere nevnt herre er ikke synlig begeistret når spisebordet er kamuflert i papir og remedier, som gjerne blir liggende noen dager grunnet tidligere omtalte jobb med å rydde.

Men denne uken er det jeg som bestemmer, og da bestemmer jeg at neida, dette er ikke rot, dette er kreativitet i fri utfoldelse.

På toppen av det hele begynte en av husets tenåringer å sy. Ikke kan hun sy, og ikke kan jeg sy, så det ble jo litt ampert, men hun/vi kom da et stykke på vei.

Nå burde jeg selvsagt lagt inn bilder av noen av kortene vi har laget her i huset denne uken, men så glemte jeg jo å ta bilder av de før lyset forsvant.(og blitz er nå blitz, der går grensen..)

Men i morgen, DA kanskje, skal jeg ta bilder, og legge ut her. I mens kan man jo ta en kikk på noen jeg har laget før..

Hvis jeg får tid innimellom drilling, roting, rydding, klipping, liming, matlaging, blogging, trening, kjøring, surfing og klesvask. Ja jeg skal jo faktisk på jobb og..

Puh, det er travelt å være kreativ.

3 kommentarer:

  1. He he! Må nyte rotet nå mens du kan :)
    Litt kjekt og, sikkert, å vera kreativ, og få lov til å ha alt liggande framme!

    SvarSlett
  2. Drilling? Ja.
    Drillpike :-)

    SvarSlett
  3. I dag har jeg ryddet og vasket i tre timer.. og drille-skrudd i hop den siste reolen.

    Så i dag har jeg jammen vært flink. Hadde lyst å gå tur i det fine været, men endte opp i en heftig kamp mot hybelkaninene. Ble bra da!

    Fikk ikke lov å bli drillpike, jeg måtte gå i musikkorps.. men NÅ skjønner jeg faktisk foreldrene mine godt, finnes vel knapt noe mer fjollete enn drillpiker.. ;-)

    SvarSlett