Litt av hvert

Dette blir litt av hvert. Bildene mine, meningene mine, ting som interesserer meg, provoserer meg eller engasjerer meg.



onsdag 5. januar 2011

..og noe blått...

Jeg vet ikke om støvsugere kan gå under betegnelsen duppeditter, antagelig ikke, men jeg plasserer de der likevel.

Spesielt støvsugere som ikke virker. 



Som jeg skrev om en gang i sommer, så gikk husets herre grundig til verks og prøvde alle støvsugerne i butikken, før han landet på en konklusjon, og investerte i en Elektrolux. Og glad og fornøyd var han, det tok ikke lang tid før de to ble bestevenner, og har holdt trofast sammen siden.

Men nå føler jeg at forholdet er begynt å skrante, for tror dere ikke at den bejublede støvsugeren vår er inne i en alvorlig depressiv periode? SÅ ille er det at den nekter å snakke med noen av oss, den er helt, helt stille, det kommer ikke et knyst fra den, ikke et livstegn faktisk.

Jeg innser også at jeg helt har forsømt meg når det kommer til å fortelle om boksene våre.
Boks, som i betydning TV-boks, den boksen man er avhengig av for å se TV. For vi har Riks-TVs digitale bakkenett må vite, dette hersens mølet vi ble påtvunget da de fjernet det gamle systemet, og gjett tre ganger hva jeg synes om det jeg i mitt stille sinn, og muligens også i en mail eller to til riks-tv, har døpt om til «det digitale marerittet»?

Vi hadde først en boks. Så hadde vi en ny boks, tror dere ikke vi hadde en tredje boks, og så en fjerde boks og? Joda, og siden alle disse boksene hadde hver sin særegenhet og altså ikke virket som de skulle, så ble det også en boks nummer fem gitt, men da slo vi på stortrommen og endte opp med en boks med harddisk som man kan spille inn på. Den hadde vi faktisk helt i fra mai til nå, men så gjorde riks-tv det geniale å sende ut en oppdatering, og tror dere ikke at den oppdatering tok livet av harddisken i boksen vår (nummer fem) da?

Joda, det gjorde den, alle opptakene våre forsvant, og det ble umulig å spille inn. ARGHHH!

Så hva gjorde jeg i dag tro? Jo jeg tok med meg ett stykk survrang støvsuger, og ett stykk defekt boks, altså nummer fem, og dro av gårde til Elkjøp.

Der brukte jeg bare 50 minutter på å tilegne meg en ny boks, jada, den heter nummer 6, og avlevere den rebelske støvsugeren.



Puh! Hva skal man si? Bør vel ikke si så mye egentlig, for det ville ikke blitt noe pent snakk.

Men tar man så skrekken når det kommer til innkjøp av elektrisk utstyr, som har en tendens til å gjøre livet surt for en og ikke virke?

Neida!

Vi kjøpte en vannkoker til noen til jul. Jeg har jo min gamle Alessi-kanne, så JEG trenger ingen vannkoker, jeg elsker jo bokstavelig talt min gamle Alessi, som har fulgt meg trofast og kokt min te mange ganger daglig de siste 18 år, uten å streike en eneste gang.


Men så var det den vannkokeren vi kjøpte i gave til noen til jul, det viste seg at når den er i gang, så lyser den med et fantastisk flott blått lys...
Og jeg som elsker blått, tror dere ikke jeg bare måtte gå til innkjøp av en sånn vannkoker i dag, kun på grunn av det blå lyset?

Der har dere meg, helt skrullete, fremdeles litt irritert, og veldig glad i blått.


.....og så må man jo spørre seg hvorfor i alle dager de tar bilde av vannkokeren, uten at det fine blå lyset er på...


2 kommentarer:

  1. Blått lys?? :-D

    Da vet jeg hvilket stereoanlegg Hr -B- bør kjøpe neste gang. Samme type røranlegg som jeg har! Hvorfor? Det er jo selvsagt på grunn av det flotte blå lyset! Ser ut som et romskip der det står og "skinner for seg selv". ;-)

    Godt nytt år foresten!

    Spiralis

    SvarSlett
  2. Åh... dette høres fantastisk ut... sukk!

    Nå har han nettopp investert i en Electrocompani, som jo også lyser en smule blått, men høres ut som ditt er enda finere..

    Godt nytt år til deg og! :-)

    SvarSlett