Litt av hvert

Dette blir litt av hvert. Bildene mine, meningene mine, ting som interesserer meg, provoserer meg eller engasjerer meg.



onsdag 24. november 2010

Ut på tur... kjempesur.

Jeg har en mann som er ute på reise i ny og ne, og han har en egen evne til å alltid rote seg opp i det det går an å rote seg opp i.

For det første, 7 av 10 ganger forsvinner kofferten hans. Det er mer overraskende om den faktisk dukker opp, enn om den ikke gjør det. Når han reiser på jobbreise og har utstyr han trenger i kofferten er jo dette ekstra kjedelig, men slike smålige hensyn kan da ikke flyvesenet la styre hverdagen sin, så her er det nok ingen bedring i vente.
En gang vi dro på helgetur til Wien forsvant som vanlig hans koffert, men selvsagt ikke min. Det var nærmere 30 grader i Wien den helgen, og ikke særlig kjekt å ikke ha tilgang på reine klær, så den som endte opp i mine klær den første kvelden, det var han. Akk ja, godt vi ikke traff kjensfolk..

I går var det ut på tur igjen. Første step: Flesland. Og der stoppet det selvsagt opp. Noen hadde funnet en mistenkelig koffert, og flyplassen ble stengt, mens man ventet på personell fra forsvaret som kunne sjekke ut saken. Etter litt om og men, viste det seg at det var nettopp en i forsvaret som hadde kommet på den glupe ide'en å sende en bombelignende duppeditt i kofferten sin, så der røk legetimer, begravelser, sydenturer, og amerikafly for et ukjent antall mennesker.

Min mann klarte på mirakuløst vis å komme seg på et fly relativt rask, ved å bruke sine etterhvert mange erfaringer og smarte triks, han vandret elegant inn utgangen, mens alle andre stod i kø foran inngangen, og etter å vært nedom to flyplasser mer enn opprinnelig planlagt, ankom han endelig målet. Nesten.
Men kofferten, hvor var så den blitt av på veien?

Det var det ingen som visste. Så ble det en drosjetur, med en sjåfør som ikke snakket engelsk, og som heller ikke visste hvor hotellet hans lå, men hva gjør det, en 2,5 times drosjetur, uten å kunne føre en samtale, mot ukjent mål, er da ikke noe å henge seg opp i etter å ha brukt nærmere 18 timer på reisen.

I dag dukket omsider kofferten opp, ett døgn forsinket. Men det var strengt tatt ingen hast, han hadde nemlig fått låne seg en T-skjorte, fin og oransje, rein, men brukt, og jammen tror jeg ikke han hadde klart å kjøpe seg noen truser og sokker og.

Det er kjekt og eksotisk å være på tur du!
Og dette var på ingen måte den mest spesielle turen hans, bare en helt vanlig tur egentlig...

2 kommentarer:

  1. Mannen din i dine klær, det skulle eg betalt bra mykje for å sjå :-)

    -m-

    SvarSlett
  2. He-he. Ja det var jo ikke akkurat kjole da.. Men om du betaler kan jeg prøve å overtale... ;-)

    SvarSlett