Litt av hvert

Dette blir litt av hvert. Bildene mine, meningene mine, ting som interesserer meg, provoserer meg eller engasjerer meg.



onsdag 10. november 2010

Når man har en hyggelig sjef....

..er det aldri trist å gå på jobb.

Jeg har en hyggelig sjef, og jeg har hatt den samme hyggelige sjefen i mange år.
Det er en utrolig viktig faktor for trivsel på jobben.
Min er ikke bare hyggelig, han er også faglig utrolig flink.

Her en dag hadde jeg, eller min PC, klart å rote til noe på det jeg jobbet med, så programleverandøren måtte inn i bildet for å rydde opp. Noe underlig hadde skjedd, på en eller annen måte hadde programmet en liten halvtime vært innom en eldre versjon av seg selv og gjort noe, som forårsaket at mye var klurt til og ødelagt.
Selvsagt veldig kjedelig.

Mens vi satt der på sjefen min sitt kontor, skulle jeg bøye meg frem for å vise noe på skjermen. Da klarte jeg, elegant nok, å velte den digre te-koppen min, som stod strategisk plassert og var nesten full.
Så plutselig lå musen hans og svømte, tastaturet stod til knes i te, og diverse tegninger og annet knask var behørig døpt i te.
Og hva sier så sjefen min?
Jo, hans reaksjon var et stort smil, mens han utbryter: «Så KOOOSELIG!!»

Han var bare glad til for at også andre hadde for vane å velte sine kopper, og skvette litt rundt omkring, for den slags driver han selv en del med, i ledige stunder.

Han fant ut at det var jo ganske praktisk og, for nå fikk han tørket vekk noen gamle kaffeflekker i samme slengen.

Så vil du blidgjøre sjefen, så hell en kopp te utover pulten hans og se hva som skjer.

Blir han sur, er ikke du like heldig med sjefen din som det jeg er.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar