Litt av hvert

Dette blir litt av hvert. Bildene mine, meningene mine, ting som interesserer meg, provoserer meg eller engasjerer meg.



søndag 3. oktober 2010

Skrotnisse på farten igjen.

Skrotnisse har hatt en aktiv helg. Mann og ett barn dro til svigermor for å male, og jeg og ett barn ble hjemme. For å slappe av?

Å nei du, her skulle det ikke slappes av, her skulle det ryddes.

Første post var vasking av sengetøy, og lufting av ulldyner og overmadrass. Som alle selvsagt husker, gikk vi til innkjøp av ull opp og i mente, altså dyner, puter, overmadrass og like godt nye madrasser, på vår ferietur i sommer. Ullen burde luftes i fuktig vær, og man kan vel si det var fuktig OG luftig vær denne helgen, så ut med det, og luftet ble det.

Men hvor kjekt er det å høre om skifting på senger?

Det må da være mye kjekkere å høre om rydding i matboden...?

Joda, her hviler man ikke på sine laurbær, den som gikk på med dødsforakt det var jeg, og i matboden har vi selvsagt ikke mye mat, men desto mere kopper man ikke lenger bruker, skjøteledninger og «padder», kakebokser og sesonglys i fargen lilla og gul, et ukjent antall lyspærer, innkjøpt grunnet det idiotiske forbudet mot glødepærer, gamle skolebøker, diverse pumper + en pilatesball, et ukjent antall baderinger og annet skrot man ikke vet hvor man ellers skal gjøre av.

Så noe ble hevet, annet ble satt i eske for å gi bort til Fretex, kan ikke forstå annet enn at verden er klar for våre avdankede kopper, og resten ble flyttet litt på, frem til neste opprydding..

Så gikk turen rett til matskapet. Her har vi faktisk mat, det er egentlig et klesskap, som brukes til oppbevaring av mel, te, spagetti, alle typer tørrproviant.. og nudler spesielt.

Viste det seg.

Det jeg IKKE visste var at ungene, på ett eller annet tidspunkt, gikk fra å elske nudler til å ikke elske nudler, så mens jeg på autopilot har fortsatt å kjøpe nudler, har det bare hopet seg opp i skapet, og på toppen hadde nudlene gått ut på dato, så da var det jo INGEN her som kunne spise dem.

Så jeg dro fram på nudler og jeg dro fram på nudler, jeg sprettet opp pakker, hev nudlene i komposten, krydderposen i restavfallet, og plasten i plastbosset, som seg hør og bør.

Og jeg overdriver IKKE om jeg hevder at det var minst 40 pakker.
Snakk om hamster.

Inspirert av suksessen gikk man rett på kjøkkenskapet, også her fant man halvtomme pakker med mel, kjeks og annet som var utgått på dato, og i bosset med det og.

Vi trenger neppe handle strø til kompostbingen på en stund.

Jeg er i ferd med å gå fra å være skrotnisse til å bli ryddenisse.
Tenk å bruke en hjemme-alene-helg til rydding!

Trøsten får være at all rydding til tross...så er det ingen som ser det..


Trivelige bidragsytere til verdens deiligste dyner!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar