Litt av hvert

Dette blir litt av hvert. Bildene mine, meningene mine, ting som interesserer meg, provoserer meg eller engasjerer meg.



onsdag 20. oktober 2010

Hvem grafser?

Hadde ikke alle landets aviser, og landets TV-kanaler, vært så ivrige etter å fortelle meg det, så hadde jeg faktisk ikke visst at skattelistene ble lagt ut i dag.

Og hadde jeg visst det så hadde jeg ikke brydd meg.

Jeg bladde meg mer og mer sjokkert nedover Dagbladet.no i dag, det var intet annet enn «hvem tjener mest, hvem tjener hva, sjekk naboen...»

Kjære vene skjer det ikke ting i verden?
Jeg bryr meg overhodet ikke om hva mine bekjente tjener, jeg sjekker meg selv, og bruker ellers skattelistene av og til for å sjekke hvor gamle noen er, om jeg lurer på det, det er i det minste et litt mer interessant tall, som sier meg noe.

Media snakker om at folk grafser, men de som grafser mest er nettopp media selv.

De legger opp til grafsingen ved å legge alt til rette, øverst på siden og svært synlig, for at man kan skrive inn et navn og få opp all verdens info.

Akk ja, hvem bryr seg?

Folk flest mye mindre enn journalister, vil jeg håpe og tro.

3 kommentarer:

  1. Endelig ein som tenker det same om skattelistene som meg.
    -m-

    SvarSlett
  2. Journalistene satt tilogmed utover natten og søkte vilt for å skrive artikler. Det oppdaget jeg siden jeg var sent oppe..det seilte inn skattenyheter utover natten. Normalt kommer det ikke nyhetsartikler i nettavisene på den tiden. Dette er kun grafsing og nysgjerrig snoking og intet annet. Må jo sitte og lete for å finne nyheter som ikke har med inntekt og skatt å gjøre. Så jævla kjedelig lesestoff.

    SvarSlett
  3. Ja det så ut som de må ha tatt natten til hjelp, så mye som de hadde klart å koke ihop, at de ikke skjems!

    Og så hele tiden et stort fokus på at folk elsker å grave i andres inntekt. Nei vi elsker det ikke, vi får det bare rett i trynet, enten vi vil eller ei.

    SvarSlett