Litt av hvert

Dette blir litt av hvert. Bildene mine, meningene mine, ting som interesserer meg, provoserer meg eller engasjerer meg.



onsdag 27. oktober 2010

En gang bergenser...

...alltid bergenser.

For et par uker siden var jeg og mine tre døtre en tur i Bergen. Lørdagen ble brukt til shopping, som seg hør og bør, med tom lommebok og fulle shoppingposer som det naturlige resultaet.

Men søndag er også en dag, og mine søte små er ikke så kjent i den flotte byen som de burde være. Joda kjøpesentrene kjenner de relativt ut og inn, men hva med byens serverdigheter?

Akvariet? Jo der har en snill bestefar tatt dem med ganske mange ganger, museer og "Vil Vite" like så, men hva med Håkonshallen og Rosenkrantztårnet?

Nei der var det tynnere i besøksrekken, eldstemann hadde dog vært i Rosenkrantztårnet, men det ble et hyggelig gjensyn for meg, og en ny opplevelse for flere av ungene, å se disse flotte byggene fra innsiden.

For flotte er de! Jeg har alltid ønsket meg et hus i stein, sterkt inspirert av Håkonshallen, jeg fatter ikke hvorfor det ikke er mer vanlig å bygge hus på denne måten, tenk alt malearbeidet man ville blitt spart for!

Her er noen bilder fra seansen.

Håkonshallen, den store salen:





Utendørs:





Rosenkrantztårnet:






Og jammen fant vi vel noen åpne butikker innover langs Bryggen og, så var dagen komplett, med nyinnkjøpt elgform til den kommende julebaksten!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar