Litt av hvert

Dette blir litt av hvert. Bildene mine, meningene mine, ting som interesserer meg, provoserer meg eller engasjerer meg.



torsdag 30. september 2010

Oppfinnertips.

Jeg setter stor pris på mange geniale oppfinnelser, vi har mye å være takknemlige for, overfor de kreative og fantasifulle geniene, som opp igjennom tidene har lagt sine hoder i bløt og kommet opp med nye og lure ting.

Tenk bare hvordan livet ville vært uten vaskemaskin, oppvaskmaskin, komfyr, kjøleskap, PC, Tv, radio, telefon, mobiltelefon, bil, kalkulator, fotoapparat for å nevne noen av mange oppfinnelser vi bruker, uten å tenke på hvordan livet ville vært uten.

Men føler ikke også du at det har stoppet litt opp nå? Finner de ikke bare opp unyttige duppeditter for tiden, duppeditter man ikke skjønner hva er, ikke vet at man savner og ikke skjønner hva man skal bruke til, eller hvordan?

Samtidig bruker vi mye tid på kjedelige ting, man krangler med ungene om hvem som skal tømme oppvaskemaskinen, hvem som skal henge opp klær, og maser på dem om å ta sine nyvaskede klær med seg og legge de i klesskapet.

Det er her jeg mener det finnes et potensiale.

Hva med vaskemaskinen som også henger opp klær etter vask?
Joda, jeg har hørt om tørketrommel, men ikke alle klær har godt av en runde der.

Hva med oppvaskemaskinen som setter ting på plass etter vask?

Hvor blir det av disse robotene man venter på, de som skal gjøre alt vi ber dem om, de som kan støvsuge, vaske gulv, og alle disse tingene man må gjøre jevnlig, og som blir litt kjedeligere for hver gang.

Vi trenger ikke mer elektroniske smådingser, små forbedringer på allerede oppfunnede oppfinnelser, vi trenger noe som gjør de kjedelige tingene, sånn at vi kan bruke tiden vår på noe nyttig. Og så vil det bli så mye mer harmonisk i heimen.

Bare et lite tips, til alle oppfinnerne der ute.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar