Litt av hvert

Dette blir litt av hvert. Bildene mine, meningene mine, ting som interesserer meg, provoserer meg eller engasjerer meg.



tirsdag 14. september 2010

Da var badesesongen i gang.

Det er midt i september, selv om vi har hatt en uke med mye fint vær, så er det definitivt høst.

Jeg liker ikke høst og jeg liker ikke vinter, jeg går med andre ord et festlig halvår i møte. Som jeg kanskje før har nevnt kunne jeg egentlig tenkt meg å være bjørn. Da kunne jeg rund og god tuslet inn i hiet mitt i disse dager, lagt meg til å sove, og våknet uthvilt, og ikke minst slank, en gang utpå våren, med et strålende halvår i vente.

Sukk!

Men jeg er ikke bjørn, så jeg må nok slite meg gjennom høsten, og karre meg gjennom vinteren dette året også.

Men alt er jo ikke helsvart heller.
For med høsten begynner badesesongen... min.
Nei, jeg er ikke i likhet med en rekke andre halvgamle og småsenile damer hoppet på konseptet isbading, det skulle tatt seg ut.

Her piner man ikke seg selv, her skal det nytes.

Så her bades det i badekar.
Jeg handler inn på gode badeprodukter fra Fitjar såpekokeri, som lukter rose og det som like bra er, og koker meg te og finner fram en bok og dukker ned i den deilige varmen en times tid, mens vinden uler og regnet gjør hva enn det vil, who cares, jeg har ikke vindu på badet.

Men i år har jeg utvidet konseptet.
Siden fjernsynet vårt alltid er opptatt av unger som alltid har noe viktig de skulle ha sett, får jeg aldri sett noen av de filmene jeg av og til drasser med meg hjem fra biblioteket.

Så jeg tenkte jeg kunne få sett en film mens jeg lå i badekaret, på PC'en min.

Vel vel, der lå jeg og skvulpet, mens jeg prøvde å få i gang denne filmen. Det viste seg at PC'en følte at den ikke hadde det som skulle til for å se DVD, vrangpeisen, så jeg vurderte å laste ned et program. Men jeg våget ikke, tror jeg må forhøre meg om hva som er brukbart først, så jeg endte opp på youtube, hvor jeg så diverse innlegg av Pat Connell, og et foredrag om kornsirkler..

Og så kom katten inn.
Hun satt og så rart på meg, lurte kanskje på å ta en tur oppi badekaret, så vi begynte å diskutere vasketeknikker, jeg fortalte villig vekk om sjampo og balsam og skrubbesåper, mens hun satt med hodet på skakke og lurte på hvorfor man skal gjøre ting så vanskelig og rart, når man strengt tatt klarer seg med en lett skrubbende og effektiv tunge.

Vel, vel, hver sin lyst, jeg kan ikke fordra å få hår i munnen.


Vask?! Hvem trenger vask?! Dette er en seng ser du vel!

2 kommentarer:

  1. Høsten har sin sjarm: det er deilig å sitte inne og lese når det er mørkt og kaldt ute :) Også kan det være fint med en tur i marka (helst på sykkel) for å se alle fargene! Samtidig er det jo egentlig litt trist å se at alt dør, men det er naturens syklus.
    Jeg synes også vinteren har sin sjarm, men etter et par uker vinter er jeg drittlei og begynner å lengte etter sommeren

    SvarSlett
  2. Ja det er jo mye avhengig av været, men her vest har det en tendens til å bli i overkant mye regn.. Sist vinter hadde vi derimot faktisk en god del snø, over en lang periode. Det var faktisk ikke så verst, jeg dro med meg akebrettet til fjells, og suste ned igjen i stor fart, DET var gøy.
    Så den type vinter kan jeg leve med, men det spørs om det blir flere sånne..

    Men man setter ikke så stor pris på vår og sommer om man har det hele tiden, så det er nok ikke så dumt med litt variasjon tross alt, dog kunne høst og vinter vært en del kortere.

    SvarSlett