Litt av hvert

Dette blir litt av hvert. Bildene mine, meningene mine, ting som interesserer meg, provoserer meg eller engasjerer meg.



fredag 27. august 2010

Hasta la Vista.

Jeg har hatt laptopen min i en 3-4 år, og den har aldri vært kjapp, for å si det sånn.
I løpet av disse årene har den blitt stadig mer fylt opp med ditt og datt, og er blitt stadig tregere.

Det ble så ille at jeg lurte på å kvitte meg med den, selv om jeg strengt tatt ikke trenger en nyere og bedre PC kun for surfing, lesing av mailer og litt skriving.

Den trengte i grunn en formatering, men hvem våger vel å gi seg i kast med den slags?

Ikke jeg!

Heller treg PC enn død PC, for aldri om jeg hadde fått liv i den igjen, data er data, og det dukker ALLTID opp ett eller annet man ikke får til, og da sitter man der.

Men heldigvis kjenner jeg en som våger. Så min hyggelige og hjelpsomme kompis tok for seg maskinen, og kvittet seg med det elendige Vista operativsystemet, som brukte 700 av 1000 mb RAM, bare for å holde seg selv i gang.

Så nå har jeg fått XP, som jeg tross alt også liker bedre, en mye kjappere maskin, og en opprydding i samme slengen.

Humøret er bedre hos oss begge to.

Så sliter du med treg PC og har Vista så kvitt deg med det, det er rett og slett ikke et brukende operativsystem.

På toppen av alt fant jeg en lommebok i dag.

Midt i veien lå den, ensom og forlatt.
Så jeg plukket den opp, og der var både bankkort, sertifikat og penger.
Det var en som ble glad da han fikk en telefon om at lommeboken hans var funnet.

Han hadde like godt lagt både den, tobakken og mobilen på biltaket, og kjørt seg en tur.
Det er noen som er modigere.. eller dummere enn andre.

Så jeg antar vi er tre som er glade nå; PC'en, jeg... og han med lommeboken.

Takk til min tålmodige PC-redder!

Du skal få såpe og diskusjoner som betaling! ;-)

2 kommentarer:

  1. Så bra du fekk fiksa gamle-PC'en! Alltid trist å kvitte seg med gamle PC'er, for det ligg så utrolig mykje innpå!
    Appropos såpe: ein vakker dag kjem eg innom og kjøper eit par av deg, gjerne sitrus, hvis du har :)

    SvarSlett
  2. Ja ikke bare er den fikset, den er bedre enn den noen gang har vært. :-)
    Har tenkt å lage en ny porsjon såpe om ikke så lenge, men jeg har vel ennå noen fra forrige runde liggende. Får sjekke om det er noe sitruslukt igjen, det er dessverre en lukt som forsvinner litt raskt.

    SvarSlett