Litt av hvert

Dette blir litt av hvert. Bildene mine, meningene mine, ting som interesserer meg, provoserer meg eller engasjerer meg.



lørdag 3. juli 2010

Plutselig tilbake.

Da har jeg ligget en uke og stekt min smekre kropp.. kremt... og innimellom dyppet den i Middelhavet, klødd iherdig på diverse myggstikk, spist god mat, svettet meg gjennom nettene fordi air-conditionen på rommet ikke gikk an å stille lavere enn 24 grader, klaget gjentatte ganger på det...blitt litt brent og litt brun, og fått vondt i hoften, enten fordi jeg har ligget på en knallhard madrass i en uke, eller fordi jeg nå har ligget en natt i min egen seng, og kroppen sliter med å atter en gang omstille seg.

Ferie er kjekt, men det er alltid deilig å komme hjem fra ferie og.

Det ble Mallorca i år som i fjor. Når man knapt nok har opplevd mer enn 12 grader de siste månedene, er det litt i overkant når temperaturen passerer 30 grader, men deilig er det med sol og varme, og deilig er det å ligge å duppe i havet, uten å fryse, og uten å trenge å vasse i tang og maneter.

Turen begynte med lett underholdning på flyet. Utført av 6 unge menn fra Bergen, eller menn og menn fru Blom, de så ikke ut til å være 18 en gang, men vi får vel anta at de var det. Den ene hadde tylt i seg nesten en hel flaske Tyrkisk pepper før han med noe møye steg ombord, og det var mye aktivitet, man blir visst litt hyper av Tyrkisk pepper, før han til slutt sloknet i setet sitt.

Men det varte ikke så lenge med den slokningen, plutselig begynte fyren å spy utover nabosetet, og så var vi i gang, med flyvertinner, spyposer og man trenger vel ikke gå i detalj, men tiden går fort når man har det kjekt...eller når man har mye å være opptatt av, tydeligvis. En av kompisene trådde omsider til, og som en dreven Florence Nightingale holdt han poser, tørket og vasket sin noe reduserte kompis, med plasthansker og pågangsmot.

Vel fremme var herr Tyrkisk pepper i farta igjen, og klarte på underlig vis å passere en svingdør feil vei, i teorien skulle det ikke være mulig, men i praksis klarte han det helt fint. Vi var rimelig lettet da det viste seg at der skiltes våre veier, de skulle til Magaluff, mens vi skulle til Alcudia.

I Alcudia har vi deretter som nevnt bedrevet intens bading og soling, temperaturen tilsa ikke så mye annet, men litt shopping ble det selvsagt og.

Blant annet kjøpte vi oss nye madrasser, dyner og puter...

Men det tror jeg vi får komme tilbake til seinere.


Ordet sau er for øvrig essensielt her....

2 kommentarer:

  1. Sau, madrasser, puter, dyner og Mallorca??
    Ja den må du komme tilbake på! :)

    Hørtes kjekt og varmt ut! Og nå har sommeren kommet her også!

    SvarSlett
  2. Mer utfyllende info følger om ikke så lenge ja. Sommer her og ja, for en dag eller to i alle fall... :-)

    SvarSlett