Litt av hvert

Dette blir litt av hvert. Bildene mine, meningene mine, ting som interesserer meg, provoserer meg eller engasjerer meg.



tirsdag 27. juli 2010

Nå også med datatips!

Jeg har vært på hyttetur igjen.
Samme sted som sist, altså uten internett. Så da blir det å prøve å lese noen nyheter på min bitte lille skjerm på mobilen, og glede seg som best man kan over at man ennå ikke er blitt langsynt, så man faktisk klarer å tolke de bitte små tegnene på den bitte lille skjermen.

I motsetning til meg holder hyttens eiere, altså mine foreldre, aviser, som jeg selvsagt også blar igjennom når jeg er der. Da kom jeg over en interessant liten sak. De skrev om at det var så mange som bestilte seg mobilt bredbånd, når de fleste faktisk hadde mulighet til å bruke mobilen sin som modem.

Aha, tenkte jeg. Jeg er jo den nye modemeksperten, dette burde jeg ha visst, eller i alle fall tenkt på.
Jeg bruker jo internett på mobilen, det er selvsagt bare å koble den til PC'en med kabelen som følger med mobilen, så kan man surfe i vei, for 10 kroner dagen som er maksprisen Telenor tar.

Men DEN kabelen hadde jeg selvsagt ikke med meg, bare alle de andre; laderne, og det jeg før har beskrevet av ledningsstubber og dingser man drar med seg på tur.

Men nå er jeg hjemme igjen, og har installert driver, for det var jo ikke bare å plugge i kabelen må vite. Man måtte ha en driver, og den fant man jo på nettet.... som Øystein Sunde synger, sånn omtrent: Jeg kommer ikke på nettet, for jeg trenger en ny driver, og den må jeg finne på nettet..

Og det tok vinter og vår, og jeg trodde PC'en var gått i vranglås, men så var jeg plutselig den lykkelige eieren av Sony Ericsson PC suite.

Så neste gang jeg skal på tur er det bare å huske å ta med seg også DEN kabelen.


Her kan man lese litt mer..


Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar