Litt av hvert

Dette blir litt av hvert. Bildene mine, meningene mine, ting som interesserer meg, provoserer meg eller engasjerer meg.



mandag 12. juli 2010

Interiørblogg..

I tillegg til blogger hvor man forteller om klær og sminke og viser bilder av de nye skoene sine, veskene sine og annet jeg strengt tatt interesserer meg lite for, finner man mye blogger om interiør.

Mange folk har tydeligvis flotte og perfekte hjem og liker å vise de fram for oss andre som sliter litt mer med å holde hjemmene våre flotte og perfekte.
Mye grunnet rotet som flyter og som vi aldri ser ut til å finne egnede plasser for. Eller jeg. HAN vet om egnede plasser for rotet, det begynner på b- og slutter på -oss-spannet

Men i dag kan også jeg bidra til en aldri så liten bloggebit om interiør.

Vi har nemlig pusset opp gangen. Nei, forresten, feil, HAN har pusset opp gangen, jeg har vel bare bidratt så smått til å fjerne deler av den gamle tapeten, som riktignok var litt av en jobb. Det sier vel litt om meg at jeg kun deltar i den destruktive fasen. Det skyldes delvis min mangel på tålmodighet når det kommer til pirk og finish, og delvis hans noe velutviklede nøyaktighet, disse to egenskapene er en relativt dårlig kombinasjon når det kommer til samarbeid på oppussingsfronten.

Så han har malt de 9 dørene i gangen grå, to strøk, om det ikke var tre. Montert nye dørhåndtak. Han har tapetsert, lagt gulv, demontert og malt listene flere strøk, skåret til og montert listene..

Nå er gangen ferdig, den er ennå ikke full av rot, så tiden er inne til å ta bilde av vår nyoppussede gang.

Som jeg tidligere har nevnt slet vi litt med den siste tapetrullen, den med trær på som vi har på begge endeveggene.. På tredje forsøk fikk vi en uten produksjonsfeil. Så omsider kom også den på plass.


(om gulvet ser litt skjoldete ut er det faktisk fordi jeg nettopp har vasket det..)

Slenger med et bilde av et skap vi har på kjøkkenet og mine selvsydde kjøkkengardiner.

Skapet inneholder kopper jeg nesten arvet etter min bestemor.
Det vil si at hun hadde sånne kopper, men litt for mange barnebarn, så noen sørget for å kjøpe like kopper til meg på en bruktbutikk, så det føles i alle fall som om jeg har arvet de etter min bestemor.


(glassene øverst er i alle fall arvet etter bestemor)


Og kjøkkengardinene har jeg sydd. Helt selv.
Men hestene er det IKEA som har laget.


(man ser bare hestene ja.. og det er sikkert like greit)

4 kommentarer:

  1. Kan ikke si jeg har noe perfekt og ryddig hjem jeg heller. Arbeidsbordet mitt ser ikke ut, men det skyldes jo at jeg holder på med minst ti prosjekter på en gang.

    Fint det skapet med glassene og koppene, forresten. :)

    SvarSlett
  2. Kjenner til det med litt for mange prosjekter på en gang ja.. Tror ikke ryddige folk lever lykkeligere liv, tvert imot ;-)Joda vi er ganske fornøyde med det skapet, en av de få tingene som ikke blir rotete hos oss, sannsynligvis fordi jeg ikke drikker kaffe..

    SvarSlett
  3. Flink mann du har
    -m-

    SvarSlett
  4. Takk -m-. Joda jeg er fornøyd med han.. ;-)

    SvarSlett