Litt av hvert

Dette blir litt av hvert. Bildene mine, meningene mine, ting som interesserer meg, provoserer meg eller engasjerer meg.



lørdag 1. mai 2010

Ladere, kabler og strømforsyningsdingser.

Jeg overdriver neppe når jeg påstår, ganske hardnakket, at vi sannsynligvis har et firesifret antall av denslags slengende rundt i huset.
Det er da ikke måte på heller, de yngler jo verre enn hybelkaninene.

Og så sosiale som de er. Hadde de nå ligget fint på plassen sin, så man enkelt og greit kunne ta dem frem når man trengte dem, men neida, her er det superklem du, de ligger så sammenfiltret at man må være svært bestemt, på grensen til voldelig, om man skal klare å løsrive de fra hverandre, der de ligger i en kjempekveil som man hverken ser opp, ned, ut eller inn på.

Vi har tre bærbare pc'er, som selvsagt tilsier tre strømforsyningsdingser, disse store klumpene av noen bokser, med ledninger ut og inn, som alltid ligger utover gulvet, og som man går og snubler i, nesten hele tiden.

Hvor mange mobiltelefoner har vi i huset? Har kommet litt ut av tellingen, men så er vel heller ikke det et tall som betyr noe i denne sammenhengen, det som betyr noe er; hvor mange mobiltelefoner har vi HATT i dette huset? For om man kvitter seg med telefonen, tar man selvsagt vare på laderen, man vet aldri når slikt kan komme til nytte. Så nå har vi et ukjent antall ladere, med rar kontakt i ene enden, som ingen helt husker hvor passer, men som man heller ikke tør kaste, i tilfelle de er til noe viktig.

Og jeg har nesten konsekvent holdt meg til samme merke ved nykjøp nå i flere år, for flere av husets medlemmer, nettopp med tanke på dette med like ladere, men hva hjelper det, når produsenten plutselig skifter kontakt?

Så er det digitale fotoapparater og filmkamera, de som funker, og de som bare ligger der, fordi batteriet er blitt for dårlig, og som i likhet med dagens telefoner ikke bare kommer med ladere, men og kabler for å koble til pc'en med. Jeg hadde en gang en oppladbar lykt, som selvsagt sluttet å funke for lenge siden, men laderen husker jeg ikke helt hvordan så ut, så den ligger nok her og koser seg med de søte usb-kablene og de morsomme mobilladerne.

Lader til en oppladbar radio, kabler til ipodene, kabler for å koble foto- og filmkamera til TV'en, 4-5 sett med Koss Porta Pro (høretelefoner), buypass, diverse mus og andre datakabler, samt diverse kabler for å koble opp modem, som vi ikke lenger har, diverse billadere, for å nevne noe, er vi også de stolte eiere av.

I dag skulle jeg f.eks prøve å ta med meg et sett høretelefoner. Da hadde ledningen jammen klart å slå knute sammen med et annet sett av samme type. Hvordan skjer dette, har noen forsket på slikt, filmet i skjul hva som foregår der i kabelsamfunnet?

Jeg har kommet på en ny og genial oppfinnelse, jeg skal lage kabelskap. Neste år bør du kunne finne det i IKEA-katalogen, konseptet er genialt, mer kan jeg dessverre ikke si, man vet jo aldri om det er noen Nytt-og nyttig-spioner der ute blant mine mange lesere..kremt..

Så kunne jeg selvsagt nevnt KABLENE. De virkelig eksklusive kablene, som holder høyttalerne, forsterkerne og cd-spillerne sammen. De som koster så mye at man ikke bør snakke høyt om det, og som husets herre er den eneste som har glede av.
Men det tar vi en annen gang, for det er MYE å si om den saken.


Jeg har visst helt forsømt å ta bilde av kablene mine.. men dette bildet er i alle fall tatt med en mobiltelefon, og ser du nøye etter, vil du vel se en kabel eller to på dette bildet...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar