Litt av hvert

Dette blir litt av hvert. Bildene mine, meningene mine, ting som interesserer meg, provoserer meg eller engasjerer meg.



søndag 23. mai 2010

God kveld eller God morgen.

Min datter påpekte idag: «Mamma, God kveld Norge er ikke det samme som God morgen Norge.»

Det kan man vel være enig med henne i.

«God kveld Norge» er et sånt program som man føler seg lett besudlet og tilskitnet av å ha sett. Det har jo hendt, når man sitter der i sofaen og ikke har noe bedre å ta seg til, at man med et halvt øye følger med på dette programmet, men man angrer alltid. Der sløste man bort minutter av sitt liv som man kunne ha brukt på noe mye mer fornuftig... en kabal eller noe.

Makan til lavmål.

Og så har man Paradise Hotell, som jeg ikke har sett et eneste program av, men som jeg, enten jeg ønsker eller ei, får fyldige reportasjer fra om jeg åpner dagbladet.no. Jeg går ikke inn på artiklene heller, men bare av å blafre forbi overskriftene kan man lett konkludere med at her har man virkelig samlet IQ-klubben og latt dem drite seg ut i «alles» påsyn.

En ting er at det finnes sånne program, en annen ting er at disse programmene har seere, men hvorfor i alle dager føler en av Norges største aviser at de må formidle dette lavmålet videre til de som frivillig velger å ikke se på dette?

Nei, vi ser ikke på det, og nei, vi trenger ikke å vite hvem som sa og gjorde hva, og hvem av alle disse tomskallene vi ikke kjenner som vinner dette, og hva de skal bruke pengene på.

Det er helt og totalt uinteressant.

I kveld ble jeg sittende og se et program om Edvard 8., kongen som abdiserte og giftet seg med kvinnen han elsket men ikke kunne få, om han skulle fortsette å være Englands konge.

Jeg har tidligere sympatisert med denne mannen, men etter å ha hørt mer om hvilken mann dette var og hva han drev med, bleknet sympatien betraktelig.

At han var venn med Hitler og var løsmunnet og ga fra seg informasjon han ikke burde, var medvirkende til det.

Og dette hadde jeg neppe fått med meg om jeg hadde vært så uheldig å bli sittende og se på «God kveld Norge.»

Derimot hadde jeg vel fått kjennskap til enda en c-kjendis jeg ikke ante hvem var, og hans syn på de viktige ting i livet. Som om han skulle vurdere å melde seg på neste runde av Paradise hotell, eller ei.

Nå kan man vel hevde at en konges kjærlighetsliv er mer i se&hør sin ånd og sånn sett ikke er så mange hakk bedre, men det er noe med presentasjonen.

Man føler seg i hvert fall ikke skitten og besudlet av å se på "fakta på lørdag" på nrk, enn så lenge.



Føler at dette bildet kan passe til dette temaet.. av en eller annen grunn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar