Litt av hvert

Dette blir litt av hvert. Bildene mine, meningene mine, ting som interesserer meg, provoserer meg eller engasjerer meg.



tirsdag 13. april 2010

Overmannet av et dusjhode.

Av og til føler man seg ganske dum, mer enn man kanskje fortjener, strengt tatt.
I dag hadde jeg en sånn opplevelse. Jeg hadde overnattet hos mine foreldre, og skulle ha meg en dusj på morgenen. Jeg har jo dusjet der før, men noen hadde gått til innkjøp av nytt dusjhode, et sånn med innstillingsmuligheter. Det viste seg at innstillingen denne morgenen, uvisst av hvilken grunn, stod på noe som minnet om yr... (heter sikkert noe mer fancy), kanskje et forsøk på vannsparing, hva vet jeg, men det var som å bli mer steamet enn dusjet, så her måtte det innstilling til.
Man grep tak i sakene og skrudde og trykket, men dette var den store IQ-testen, for her skjedde intet. Ikke fant man noen bryter eller noen mekanismer som så ut til å bare vente på å bli beskrudd eller betrykket, det eneste jeg observerte var en masse dyser det ikke kom noe vann ut av, så det ante meg i alle fall at det var potensiale for innstilling der, om ikke annet.

Lett irritert gir man opp, før man et halv minutt seinere, enda mer irritert, forsøker igjen, men atter en gang må man gi opp med uforrettet sak.
Vel man fikk da rengjort seg, hadde nesten klart å fortrenge nederlaget også, men ikke helt. Så da dusjseansen var over grep jeg tak i det irriterende, obsternasige dusjhodet for inngående og grundig undersøkelse, og fant omsider, heldigvis( for selvtilliten og resten av dagens redning) ut, at man kunne vri deler av hodet rundt om man bare visste hvordan man skulle feste grepet.

Det var da enda godt, så får vi bare håpe jeg klarer å huske dette til neste gang jeg befinner meg i denne dusjen. Men sikker er jeg ikke. Før den tid har jeg nok hatt såpass med andre føle-seg-dum-opplevelser at jeg trolig har fortrengt denne. Akk ja.

Jeg burde vel holde meg til slikt jeg kan takle...som badekar for eksempel.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar