Litt av hvert

Dette blir litt av hvert. Bildene mine, meningene mine, ting som interesserer meg, provoserer meg eller engasjerer meg.



lørdag 27. mars 2010

Vår og våraktiviteter.



Da var sommerdekkene på plass, og vårfølelsen øker for hver dag som går.
Det var ikke jeg som skiftet, denne gangen heller.

Jeg hadde strengt tatt ikke tenkt på noe dekkskifte heller ennå, det er bare dager siden siste snøfonn fordunstet utenfor her, så klok av erfaring vet jeg at det er ingen selvfølge at vinteren har gitt helt opp ennå. Men husets herre er tilsynelatende sjefen, han tok i alle fall en sjefsavgjørelse i dag, og skiftet dekk.
Og var veldig fornøyd da vi rygget ut av garasjen helt uten knitrelyder, han har visst et anstrengt forhold til denslags.

Min far lærte meg en gang å skifte dekk, men jeg har aldri fått praktisert det, og det er ikke min vilje det står på. For et par år siden, da husets herre var syk, eller dårlig i ryggen, husker ikke detaljene, men husker at jeg tilbød meg å skifte dekk, som sagt, dette hadde jeg jo lært av Pappa.
Men da ble jeg møtt av flakkende blikk og nervøse rykninger, dette var ikke helt optimalt forstod jeg. Det ble noe mumling om at jekken ikke var helt i orden, noe eller noen kunne komme til skade, jeg forstod aldri helt om han var mest redd for at bilen kunne bli skadet eller jeg. Sikkert like lurt å ikke insistere på å få dette utdypet, det kan være bedre å leve i uvitenhet enkelte ganger.

Men våren er her altså, og vi har sommerdekkene på. Våren, som vi har lengtet etter så lenge, og som vi ikke med vår beste vilje kunne huske noen ulemper med.. før i går. Da kom vi på at om våren er det mye lettere å se alt støvet på gulvet i stuen, det fremstod i all sin gru i det sterke ettermiddagslyset i går. Jøss hvor kom alt dette fra, det var jo ikke der i forgårs.

Stakk man nesen ut kunne man kjenne den friske duften av ku, forfriskende. Og ungene ble hyper, så det var jo bare å finne frem trampolinen, og prøve å sette den sammen. Hvordan var det nettet skulle monteres igjen? Selvsagt ikke sånn man først trodde.


Nei vi klager ikke, vi bare observerer. Og hvem bryr seg om støv om våren, da trenger man ikke være inne, det er tiden for utesysler.

Så i dag har jeg kjøpt meg kart til turorientering, lurer på hvor jeg la kompasset, og er klar som et egg til å besøke flåtten der ute i bushen på jakt etter poster. Dette blir bra!!


Øst.. vest..hvordan var det nå.. og hvor la jeg kartet??

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar