Litt av hvert

Dette blir litt av hvert. Bildene mine, meningene mine, ting som interesserer meg, provoserer meg eller engasjerer meg.



onsdag 31. mars 2010

Turorientering.



Da har jeg hatt årets første runde med turorientering.

Dette er tingen for oss lett sedate,som liker å gjøre ting i vårt eget tempo. Har du aldri prøvd kan jeg anbefale det, det er en kjekk form for trim, man kommer seg ut i naturen, man lærer å bruke kart og kompass, man oppdager nye steder å gå tur, og det er jo litt spennende å lete etter postene.

Det er enkelt, hele familien kan delta om de ønsker det, uvisst av hvilken grunn går jeg stort sett alene, men det er kjekt det og..

Noen hyggelige ildsjeler har altså brukt tid og krefter på å plassere postene ut i naturen, og har markert av på kartet, med en enkel beskrivelse, hvor postene befinner seg. Har registrert at de som plasserer postene her i min kommune har en forkjærlighet for myrer, så skikkelige sko som tåler vann er et bra tips.

Enten er jeg blitt en bedre kartleser, eller så har de vært litt greiere i år, og ikke plassert alle postene inni de tetteste einerbuskene, jeg fant i alle fall alle 6 postene i dag rimelig greit, men så var det vel og det mest barnevennlige området jeg tok for meg og, får vel mer å bryne meg på etterhvert kjenner jeg de rett.



Du kan sjekke på turorientering.no om det er turorientering i din kommune, der kan du også legge inn kodene du finner på hver post på internett, og konkurrere med de andre om du vil om å bli først ferdig, men det er jo strengt tatt ikke noe mål. Ikke for oss lett sedate i alle fall.
Pakke med kart og registreringskort kjøpes for ca 130 kroner, vel verdt pengene, man får mye trim for pengene, tenk hva det koster på et treningssenter.



Jeg kan i alle fall anbefale dette på det varmeste. Å labbe rundt i lett kupert terreng er bra trim, godt for rygg og muskler er det definitivt etter en lang vinter med mye asfalttrakking.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar