Litt av hvert

Dette blir litt av hvert. Bildene mine, meningene mine, ting som interesserer meg, provoserer meg eller engasjerer meg.



torsdag 4. februar 2010

Den gangen jeg fikk meg ipod..

Den gangen jeg fikk meg i pod.. skrev jeg dette i rein frustrasjon:

Jeg fikk meg omsider ny mp3-spiller, og etter litt frem og tilbake ble det iPod nano 4 gb, for det var det noen som anbefalte så sterkt… Jaja..

Hvis denne skal være idiotsikker, så er i alle fall ikke jeg idiot, men på den annen side fikk den meg til å føle meg som en idiot…
Liten og søt var den jo, flott design og alt det der, og så måtte jeg jo installere dette itunes da, og det gikk jo greit for så vidt. Men så ville jo PCen at den skulle restartes og det fikk den jo lov til, og da kommer vi til første punkt: ta ut CD’en før du restarter ellers blir det tull.

Ok, så sitter jeg der med den lille dingsen og lurer på hvordan den funker mon tro, for det er jo ingen vanlige knapper og brytere. Plutselig slår den seg på, og blipper og blopper opp og ned i menyer og virker litt smågal. Prøver å trykke litt, og vips, hva skjer, jo jeg har valgt språk… GRESK!
Plutselig forstår man uttrykket helt gresk, for dette var jammen helt uforståelig, bokstavene er jo ikke engang normale…. Hjelp!!
En lang historie i kortversjonen: jeg finner en forklaring på supportsidene til apple, for dette har tydeligvis noen gjort før. Men i mellomtiden har det stått en beskjed, på gresk, på spilleren om at jeg ikke måtte koble fra, men det skjønte jo ikke jeg, så jeg koblet fra.

Så etter å ha fått itunes opp å gå, hvor den har lastet inn alskens musikk den fant på PC’en, og alle de jeg egentlig ikke ville ha inn i programmet, de får jeg ikke slettet.. …drittprogram… så begynner jeg jo å lure på hvordan jeg får de over på ipoden.
Og det finner jeg ikke ut. Masse styr, og så kommer vi til punkt to: ikke restart PC’en med iPoden tilkoblet: problems!
Til slutt får jeg beskjed om at det er feil på en fil på iPoden. Inn på apple sine etter hvert så velkjent supportsider, finner noe oppdateringsgreier, laster ned, restart PC….bla…bla…bla….en gang til…

Men så… helt plutselig, funker det. Og før jeg vet ordet av det har jeg lastet all musikken jeg har på PCen, både den jeg liker og den jeg ikke liker, ned på iPoden, for ikke torde jeg å svare annet en det som var default på noen spørsmål lenger…..
Så sånn er det. Og om noen skulle tro at jeg er grønn på duppeditter og data, så er jeg ikke egentlig det, trodde jeg.
Gi meg heller en laaaaang bruksanvisning enn ting som skal ordne seg av seg selv. Så da får neste leksjon bli: Hvordan slette?
Men ellers er den sikkert grei…??


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar