Litt av hvert

Dette blir litt av hvert. Bildene mine, meningene mine, ting som interesserer meg, provoserer meg eller engasjerer meg.



torsdag 11. februar 2010

Da var vi krenket igjen.

Det er ikke lenge siden jeg skrev om mitt syn på saken om Muhammed-tegningene, og nå er vi jaggu i gang igjen.
Det vanligvis så politisk korrekte, og mulitikulturbejublende Dagbladet, har bokstavelig talt tabbet seg loddrett OG vannrett ut. De prøvde å grave en grav for andre, og nå ligger de der selv.

Planen deres var å hisse opp muslimer mot PST, og den de samarbeidet med var, av alle, godgutten Arfan Batti. Han tipset Dagbladet om linken på PSTs hjemmeside (etter at han selv i en tid hadde kommet med diverse innspill på siden deres, hengt ut navngitte etterforskere og lignende, det spekuleres i om det kanskje også var han som la inn linken)

Så Dagbladet tenkte at de hadde en god sak, og smurte likegodt tegningen det var snakk om ut over førstesiden, skal det være så skal det være. Men det var ikke DET Batti hadde tenkt. De skulle skrive om saken, men bare det, de skulle selvsagt(?) ikke vise til tegningen de skulle lage en sak om.

Så da var vi der igjen. Alle verdens 1,5 milliarder muslimer er djupt såra og vonbroten nå ( skal vi tro Stortingets visepresident, og han kan da ikke lyge, så han har vel personlig snakket med alle?)

Og drosjesjåførene i Oslo er fryktelig sinte.

NÅ er de altså sinte. De var ikke like sinte da det ble avslørt at 2500!! personer deltok i den gigantiske drosjesvindelsaken i Oslo, som snøt den norske stat for 625 millioner i skatt (muligens fordi flesteparten av de selv var med på dette?)
I tillegg klarte de å få ut 100 millioner i urettmessig trygd.
Drosjesvindelsaken
3 av 4 drosjesjåfører som var involvert i svindelen hadde pakistansk bakgrunn, så kan man regne ut antallet selv.

De var heller ikke sinte da noen (Batti kanskje?) skjøt mot synagogen i Oslo. De er ikke sinte for stadig økende voldtektstall, for drap, terror, æresdrap, tvangsekteskap,kvinneundertrykking, kjønnslemlesting eller hets på grunn av legning.
Nei det gjelder å sette ting i perspektiv, det gjelder å spare på engasjementet til det virkelig gjelder, det gjelder å ikke bråke i tide og utide, men engasjere seg når de VIKTIGE sakene dukker opp, man roper da ikke ulv, ulv i utide heller.

Så nå er altså anledningen her, nå skal det bli bråk, for nå har noen tatt seg den ubegripelige frihet å vise frem en gammel tegning av en gris med påskriften Muhammed.
Nå skal Batti, og hans mer eller mindre kriminelle kompiser, hause opp stemningen og lage bråk.
Min sympati får de IKKE. Jeg har begynt å få et særdeles anstrengt forhold til lettkrenkede mennesker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar