Litt av hvert

Dette blir litt av hvert. Bildene mine, meningene mine, ting som interesserer meg, provoserer meg eller engasjerer meg.



søndag 24. januar 2010

Vivian Maier


Jeg kom over denne bloggen på nettet en dag, den fascinerte meg litt. Nylig ble det tilfeldigvis oppdaget at en kvinne har brukt store deler av livet sitt på å ta hverdagsbilder fra gatene i Chicago. Hun levde alene, var en som holdt andre på avstand og delte ikke bildene sine med noen. Tilfeldigvis ble det oppdaget 30-40 000 negativer, mange var fremdeles på ufremkalte filmruller, og bildene er nå i ferd med å fremkalles.
Vivian døde rett før hun ble oppsporet av han som kom over bildene hennes, så han fikk aldri treffe henne.
De publiseres etterhvert som de fremkalles på denne bloggen:

Vivian Maier

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar